Главно мюфтийство заведе над 90 дела срещу България


Главно мюфтийство заведе над 90 дела срещу България
Шабанали Ахмед посреща Боздаг в Кърджали. Малко по-късно, когато българските журналисти ги няма, му подарява снимка на Регионалния музей като обещание, че имотът ще бъде отнет от българската държава
16 Август 2013, Петък


Ще има и още искове срещу държавата заради вакъфските имоти, заканиха се от мюсюлманското вероизповедание

Автор: Калина Станкова

Близо 90 дела в различни съдилища из цялата страна е завело мюсюлманското вероизповедание, с претенциите собствеността върху вакъфските имоти да му бъде възстановена. Със сигурност ще има още искове. С това свое изявление председателят на Висшия духовен съвет на мюсюлманите в България Шабанали Ахмед заложи мина в иначе спокойното битуване на религиозните общности у нас.

„На първо време битката ще е за 10-12 някогашни джамии в страната, които от доста време не са действащи храмове, но и не са наша собственост. Сред тях са джамията „Хамза бей” в Стара Загора, превърната в Музей на религиите, „Байраклъ” в Самоков и в Кюстендил - „Фатих Мехмет”, посочи духовникът.
Той допълни, че в Пловдив през 1950 г. частно лице е закупило джамийска сграда и част от двора, където е изградил ресторант, с което религиозните водачи не са съгласни, поради това ще има съдебен казус. Той изброи още вакъфи, нарочени за връщане във владение на Главното мюфтийство.

В Разград джамията „Ибрахим паша” също не е собственост на мюсюлманското вероизповедание. Археологическият музей в София се помещава в сградата на джамията „Махмуд паша”, за която имало документи за собственост, но дело още не е заведено.
Списъкът на спорните имоти бил дълъг и със сигурност можело да бъде видян в Главното мюфтийство или при екипа на адвоката Красимир Руев (той представлява мюсюлманското вероизповедание по делото за сградата на Безистена в Ямбол), но висшият духовник не го познавал в детайли.

Затова пък, по време на обиколката на турския вицепремиер Бекир Боздаг в Кърджали Шабанали Ахмед показа, че е съвсем в час, когато стана дума за сградата на местния Исторически музей. И нея ще си вземем чрез съда, уверил той чуждия управник, който ошета „неофициално“ България с една единствена цел. Да нагледа имотите, които турската страна си е харесала и е решила да сложи ръка върху тях. Както и да състави подробен списък на така наречените „вакъфи“.

Мюсюлманското вероизповедание е завело дело в Кърджалийския окръжен съд срещу МРРБ за възстановяване на собствеността върху парцела, където в сградата на Медресето се помещава богатата експозиция на Регионалния исторически музей.
Първото съдебно заседание по казуса се е състояло на 14 май т.г., датата за гледането на делото по същество още не е насрочена. Мюсюлманството се изправя срещу държавата с претенцията сградата на музея и парцелът в съседство, където с доброволен труд и дарения старите кърджалийци са изградили спортна площадка, да бъдат предадени във владение на Главното мюфтийство.

„Каква ще бъде съдбата на сградата ще се види впоследствие”. Това обясни Шабанали Ахмед, докато беше в Кърджали за тридневните празници на Рамазана. „Не знаем какво ще бъде решението на съда. Ако ние спечелим делото и собствеността ни върху сградата бъде възстановена, тя може да бъде използвана като музей под наем, може и за други нужди, но това още не е коментирано”, намекна той.
Сградата, в която от близо 30 години се помещава изключително богатата експозиция на Регионалния исторически музей в Кърджали, е построена през 20-те г. на миналия век по проект на руския архитект Померанцев, професор в Художествената галерия на Санкт Петербург.

Архитектурата е в средноазиатски стил, сградата е била предназначена за духовно мюсюлманско училище (медресе), но никога не е функционирала като такава.
В рамките на последните 2-3 месеца обаче се случват странни съвпадения около архитектурния паметник. Първо, на 19 май т. г. лидер на изселническа организация в Одрин извика от трибуната на възпоменателния митинг за така наречения „Възродителен процес” в Джебел, че сградата на музея в Кърджали е на мюсюлманите и те трябва да си я върнат незабавно.

Въпросният Зюрфедтин Хаджиоглу тогава каза: „Щом Медресето е градено с парите от продажбата на кожите на жертвените кочове на нашите предци, щом издръжката на църквата „Св. Стефан” в Истанбул струва милиони, защо да не си върнем имота? Той е собственост на мюсюлманите и ние ще си поискаме от държавата всички вакъфски имоти. Защо да не можем там да изградим джамия и в нея да се водят големите петъчни молитвени служби”.

Хаджиоглу е същият, който преди време оскверни името на освободителя на Кърджали
от Балканската война генерал Васил Делов и попречи той да бъде номиниран посмъртно за почетен гражданин. Това се случи миналия октомври, когато градът честваше 100-годишнината от освобождението си от турско робство.
Второ, след твърде кратко време на инспекция на отоманските имоти в България пристигна турският вицепремиер Бекир Боздаг. Който получи странен подарък от районното мюфтийство в Кърджали – голямата снимка на Регионалния исторически музей. 
Малко преди това, в средата на юли, в парламента бе внесен законопроектът за поправките в Закона за защита на вероизповеданията.

Шабанали Ахмед коментира, че промените в Закона за вероизповеданията всъщност ще облагодетелстват повече БПЦ, отколкото мюсюлманската общност. „Църквите са повече от джамиите и е редно православието да си върне собствеността. Този закон не обхваща Медресето, то не е действащ храм. Става дума за действали в миналото храмове”, подчерта той.
Възможността уникалната сграда на Медресето да бъде опразнена от десетките хиляди експонати остана без коментар от страна на духовника.

Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за вероизповеданията бе внесен на 16 юли т.г. Той отваря вратата за предоставянето на обекти с национално значение на съответните религиозни общности и никой не би могъл да предвиди последващите им решения и действия за приложението на въпросните имоти.

Твърде скоро след този факт, на тридневна обиколка у нас пристигна и турският вицепремиер Бекир Боздаг. Според съобщение на Анадолската агенция, той обърнал специално внимание на правния статут върху собствеността им, като е акцентирал върху желанието на Анкара да започне реставрацията им.
Сигурно тази изключително чувствителна тема е била причината българските журналисти да бъдат гонени и недопускани в близост до човека на  Ердоган.

Списък на по-известните съдебни дела, водени от  Главно мюфтийство

В Пловдив мюфтийството иска „връщане“ на три вакъфски имота – бившата турска баня "Чифте хамам", която сега е превърната в музей на съвременното изкуство, бившата „Ташкия джамия“, сега действащ ресторант, както и 100 декара земя, върху която са турските гробища. Предявени са претенции и към Картинната галерия в града, която някога е била джамия „Имарет“.

Враца – делото за връщането на „Ески джамия“ вече е в ход. В момента сградата представлява паметник на културата и е превърната в природонаучен център.

Дупница - заведено е дело за собствеността на бившата джамия в града. Някога сградата е била турски конак и затвор, сега е паметник на културата.

Във Видин претенциите на имамите са отправени към светски сгради. През януари т.г. главният мюфтия Мустафа Алиш Хаджи внася искова молба до Районния съд за „възстановяване“ на имоти, като в списъка му попадат две от знаковите за Видин сгради - на Историческия музей, известен като Конака, и на турската поща. Конакът е строен през XVIII век и е служил за полицейско управление. От 1956 г. в него е настанен Историческият музей на Видин. Най-ценна е археологическата експозиция, включваща находки от римските градове Рациария и Бонония.

Стара Загора – претенциите са към джамията „Хамза бей“. Сградата сега е Музей на религиите.

Кюстендил – и делото за връщане на джамията “Фатих Мехмет” е в ход. Тя не действа от 300 години, а в близост до нея има паметник на Ильо войвода.

Самоков - заведено е дело за джамията „Байраклъ”. В момента сградата служи за нуждите на местния музей.

Кърджали – претенциите на мюсюлманското вероизповедание са към сградата на Историческия музей. Тя е строена за медресе, но никога не е била използвана като такова. Делото е в ход и предстои решение на съда до края на годината.

Разград – заведено е дело за джамията „Макбул Ибрахим паша“, която е паметник на културата, а в момента там текат археологически разкопки. Не се използва за джамия от миналия век.

София – претенциите на мюфтийството са към сградата на Археологическия музей, където някога е била джамията „Махмуд паша“, както и към църквата „Свети седмочисленици“,  където пък се е помещавала Черната джамия.

Ямбол - заведено е дело, с което мюфтийството иска собствеността на Безистена - уникален паметник на културата, представляващ единствения покрит пазар в България от епохата на османизма.

Гоце Делчев – заведено е дело за единствената джамия в Гоце Делчев - „Караджа паша“, която днес е паметник на културата.

Варна – текат съдебни дела за три бивши вакъфски имота в центъра на града.

Варненското село Езерово – претенциите пред съда са за джамията и медресето в селото. Сградите не се използват от 1955 г. насам.


Ще има още искове срещу българската държава, закани се мюсюлманският духовник Ахмед Регионалният музей в Кърджали може да се превърне в действаща джамия, ако българският съд отсъди собствеността на сградата в полза на мюфтийството

В категории: Горещи новини

1
Коментара по темата

Добавете коментар

Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Моля, въведете защитния код
1
George Ionescu
20.08.2013 13:02:51
0
0
Добър ден! Аз съм румънец-приятел на България. Може да се каже че съм румънски предател, но няма да се обидя ако кажете това. Всъщност няма значение кой точно съм аз. Много обичам България и затова искам да обърна вниманието Ви на интервжуто на съюзника на Станишев, Лютви Местан в румънски печат. Там сред приятели-съюзници от Румъния Местан каже че в България има "скрита дискриминация" спрямо "етническите малцинства". Първо в България няма "етнически малцинства", защото това означава признание но колективни, събирателни права което се противопоставя на международното право където само индивидуалните права са допуснати. Например членовете на едно признавано етническо малцинство ще бъдат представени "колективно" в Народното Събрание от етничеса партия. Няма една партия за всяко турчин от България, има само една партия за цялата общност на турци (малцинство), и това неофициално защото етническите партии са незаконни. В интервюто се каже че Движението на Местан се опитва да покаже че не е етническа партия чрез включването на етнически българи. Vtoro: ako i biha imali etnicheski malcinstva, te tryabvat da bwdat loyalni, verni kwm Bwlgariya a ne kwm Rumwniya, Turciya (i BYURM). Obache etnicheski malcinstva v Bwlgariya nyama i nyama da ima.
Освен това той иска да има "етнически турски" полицаи и чиновници на Държавната Сигурност (като "доказателство" на недискриминация!!!) Това в условията на нескрити, официални териториални претенции на Турция към България (вижте случая от миналата година с турските училищни карти с части от България вклюchени и представени като "турски земи", карти издадени от Министерството на Просвета на Турция (официална институция). Турските официални извинениа за "грешката" не трябва да бъдат приети а трябват да бъдат използвани като отбранително доказателство и аргумент против Турция и партията на Местан и Станишев (съюзник на турците)
Надявам се че това интервю ще бъде полезен за Вас и за българите (не само гласувачи на ГЕРБ, VMRO, Атака, reformatorskiya blok но за всички българи). Българите трябва да знаят кой е този Местан, с кой управлява Станишев. (Не знам защото учебниците по история от Румъния, одобрени от Министерството на Просвета (официална институция) и "трактатите" по "история" на Румънската "Академия" (пак официално румънско учреждение) не правят така впечатление в България, като турските. В тях се говори за Южна Добруджа като румънска земя, открадена от България, за Велика Румъния като "природна Румъния" и т.н.). Veroyatno i bwlgarskite uchebnici po istoriya govoryat za Severna Dobrudja kato za "bwlgarska zemya", koeto obache tryaba da prekratyava, zashtoto bwlgarskite vwzmojnosti za vrwshtane na tozi teritoriya sa tvwrde po-malki ot rumwnskite vwzmojnosti za prekradene na Yujnata. Ako shte ima sw yuz na Turciya, Rumwniya i BYURM mnogo se swmnyavam dali shte ostane parche ot Bwlgariya nezavisima (neokupirana ot tezi tri stani).
1. Zatova Bwlgariya tryabva da podrajava, "kopira" vwnshnata proamerikanska politika na tezi strani s cel Bwlgariya vinagi da bwde v swshtiya geopoliticheski lager kato tyah, taka che, pri usloviya na vwzmojen bwdesht vworwjen konflikt tezi strani da ne mogat da napadat Bwlgariya i da i kradat teritorii. Konfliktwt ne e samo vwzmojen no i veroyaten ako se imat predvid demograficheskite tendencii v Bwlgariya i osobeno v Yujna Dobrudja (moje bi i v Kwrdjaliysko, Blagoevgradsko) - bwrzoto umnojavane broya na ciganite. Pro-amerikanska vwnshna politika na Bwlgariya e osnovana i ot drugi prichini:
a) Rusiya e sw yuznik na Swrbiya (Kosovo) koeto ya pravi nepriyatel na Bwlgariya
b) Rusiya pomaga na BYURM da se vwzstanovyava ikonomicheski (Yujen Potok)
c) Bwlgariya i Ukrayna imat swshtite nepriyateli (Rumwniya i Rusiya)
d) Rusiya pochti vinagi e bila sw yuznik na Swrbiya protiv Bwlgariya:
prez 1833 g. e dala dyal ot bwlgarskoto Pomoravie na Swrbiya, prez 1878 g. e dala Severna Dobrudja na Rumwniya, prez vtorata balkanska voyna predpochita da si spechelya chetiri sw yuznici (Rumwniya, Swrbiya, Gwrciya i Cherna Gora) otkolkoto da edin (Bwlgariya) s koyto beshe sklyuchila sw yuz i na koyto beshe zadwljena da pomogne (toest e izdala Bwlgariya), prez 1934 g. Swvetska Rusiya priznava "makedonska naciya", prez vtorata svetovna voyna voyuva protiv Bwlgariya, dava na Swrbiya i Gwrciya bwlgarskite teritorii ot Makedoniya i Trakiya koito Bwlgariya si vrwshta kato voyuva na strana na Germaniya, komunizira Bwlgariya i nalaga bwlgarite tam da se makedonizirat. Veroyatno prez onova vreme se makedonizira malkoto broy bwlgari separatisti ot OMO Ilinden (nyakoi ot tyah sa vswshtnost arumwni/vlasi kato Georgi Radule a ne bwlgari slavyani). Tezi arumwni zaedno sws swrbite sa nay-golemite nepriyateli na makedonskite bwlgari (Blazhe Koneski swzdava "makedonski ezik" s pomosht na 2 vlasi). Samoto ime (Obedinena Makedonska Organizaciya toest Obedinena/Velika Makedoniya) no i deystviyata na tezi hora i vestnika im Narodna Volya pokazvat che sa nezakonni separatisti. (Imat i naglostta da kajat che narodnata volya na pirinchanite e da se "swedinyat" s BYURM, znachi sa i uzurpatori)
Vswshtnost amerikancite i britancite sa nostayli pri Parijkata mirnat konferenciya sled Pwrvata svetovna voyna Bwlgariya Bwlgariya da ne bwde lishena ot vscichkite teritorii koito francuzite iskaha da im dadat na Rumwniya, Swrbiya i Gwrciya. Tozi im stanovishte te sa prodwljavali do kraya na vtorata svetovna voyna. Izvestna e stanovishteto im (osven tova na Germaniya i Italiya spryamo vrwshtaneto na Yujna Dobrudja)
2. Bwlgariya tryabva da iska ot Rumwniya vrwshtaneto na vsichkite ostanki na Sveti Dimitwr Basarbovski (pokrovitel na Bukuresht), na rwkopisa na Manasse (kraden ot bwlgarite v Tulchansko), na vsichkite arheologicheski predmeti otkriti tam prez vremeto na rumwnskata okupaciya (naprimer edna statuya ot silistrensko koyato prez 1938 g. veche se e namirala v bukureshtki muzey, moje da vidite snimkata i v knigata
La Dobroudja - connaissance de la terre e de la pensee roumaines, 1938,
izdadena ot Rumwnskata "Akademiya" (tom 4 ot sbirkata, drugi sa za "rumwnskite" zemi Transilvaniya, Bukovina i Besarabiya). Neotdavna direktorwt na Balchishki Muzey otkriva spiswk ili registwr s predmeti koito obache lipsvat, moli rumwncite da im vwrnat no te lwjat i otrichat che gi imat (kwde sa predmetite togava?)
3. Rumwniya tryabva da obeshtava pismeno che nyama da ima pretencii kwm Yujna Dobrudja (ili drugi chasti na Bwlgariya) ako i tya stane nezavisima v bwdeshte. Rumwniya e samo obeshtavala prez 1940. g. che nyama da im poveche pretencii kwm Bwlgariya no tova ne oznachava che nyama da ima pretencii kwm nezavisima Yujna Dobrudja (ako ima nezavisimo Kosovo moje da ima i nezavisima Yujna Dobrudja). Ako rumwnskite cigani (rudari, kopanari, vretenari i t.n.) zaedno s turcite i myusyulmanskite cigani tam shte stanat poveche ot bwlgarite mnogo veroyatno e che shte iskat i nezavisimost. Ako vie nyamate da ste v swshtiya geopoliticheski lager kato rumwncite i turcite, to Velikite Zapadni Sili shte pravyat swshtoto kato sa napravili sws Swrbiya (vwpreki che tova koeto se e sluchilo sws swrbite e spravedlivo i zaslujeno)
4. Vsichkite turci, rumwnci i "makedonci" tryabva da podpishat dokument za loyalnost kwm Bwlgariya spored koyto te nyama da iskat otdelyane ot Bwlgariya. Da ne bwdete obvineni za diskriminaciya etnicheskite bwlgari da pravyat swshtoto, vwpreki che mojete da osnovavate iskaneto samo spryamo neetnicheskite bwlgari za podpisvane na takwv dokument s otkritite teritorialni pretencii na Turciya, Rumwniya i BYURM (pak tryabva da izpolzvate tehnite uchebnici po istoriya, izdadeni ot oficialnite im institucii).
5. Swtrudnichestvo s Ungariya i Ukrayna protiv Rumwniya, s Albaniya i Gwrciya protiv BYURM
Za Turciya: turcite sa pwlni idioti zashtoto imat teritorialni pretencii i kwm Gruziya, grad Batumi i okolnostite vwpreki che Gruziya e sw yuznik na SASHT, kato Turciya (swshtata karta na "bwdeshta" Turciya ot 2012 koyato vklyuchva chasti ot Bwlgariya vklyuchva i chasti ot Gruziya). Tryabva da pravite lobi pri amerikanskoto pravitelstvo za tova i za genocida nad armencite, situaciyata na kyurdite (swshto za veche neskritite teritorialni pretencii na Rumwnita i BYURM).
6. Stop allowing double citizenship. For instance Slovakia asks its ethnic Hungarians to give up their Slovak citizenship if they receive the Hungarian one
7. Increase the transit taxes for Turkish vehicles to an enormous amount in order to make it impossible for Turkish citizens to transit Bulgaria (and Greece). There are extremely few Bulgarian carriers that transport goods/passengers to Turkey or third countries (Iraq, Azerbaijan, Georgia, Armenia). Unfortunately they will have to look for other jobs. The blow to Turkish economy will be huge. In case the Turks will begin transporting goods/persons by sea to the Romanian Black Sea harbours and from there by land roads to Western Europe you can always ask Ukraine, Hungary, Croatia, Montenegro and Albania to also increase their taxes so that the Turks will no longer be able to transport their stuff (the only solution would be through Turkish and international Mediteranean waters to Italy)

http://www.vmro.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=6407:2013-08-15-11-53-24&catid=3:blog&Itemid=6

http://www.vmro.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=6406:2013-08-15-11-38-46&catid=3:blog&Itemid=6

http://www.rgnpress.ro/rgn_13/categorii/eveniment/10226-cristian-david-la-universitatea-de-var-de-la-izvorul-mureului-se-studiaz-posibilitatea-reducerii-taxei-de-viz-i-simplificarea-procedurilor-de-acordare-a-ceteniei.html

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1550079


Naposledwk Rumwniya prokarva mnogo iredenticheski deystviya otnosno izgubenite prez 1940 g. teritorii koito sega sa v swstav na Bwlgariya i Ukrayna.

Lately Romania is carring out many revisionistic actions, related to the territories lost in 1940 to Ukraine and Bulgaria. For instance the government intended to give Romanian citizenship to all ethnic Romanians from those territories, thereby violating the Paris Peace Treaty of 1947, according to which those Romanians became Ukrainian citizens (all ethnic Romanians from Southern Dobruja had to leave this region after its restitution to Bulgaria). The Paris Peace Treaty is a document of international law, therefore "stronger" than any national law, its stipulations can not be changed by any Romanian law (in this case, the citizenship law). Unfortunately I don't know if that law has eventually been adopted. (there were talks that Romania should give its citizenship not only to the ethnic Romanians from the above-mentioned territories but also to ethnic Ukrainians, Bulgarians, in order not to be acused of discrimination).
Another irredentist action is the adoption of the law (this I know for sure that it has been adopted) according to which Romania considers all the persons with Moldovan, Vlach/Aromanian, Vlach (Megleno-Romanian) national identity as being Romanian, even though most ethnic Moldovans from Moldova consider and declare themselves Moldovan, stressing that they consider themselves ethnically differente from Romanians. Similarily most Vlachs from Greece consider themselves either ethnic Aromanians or ethnic Greeks, those who declare themselves Romanian being extremly few. The same can be said for the Aromanians of Albania, Bulgaria and FYROM/Macedonia. (According to Romanian "linguists" and "hisorians" the Belarusian and Rusyn nations and languages don't exist because Belarusian means "White Russian" and Rusyn (Slavs from Ukraine) also means Russian, it's a modified form of Russian (russkiy), typical of Rusyn language, just like "arman" (Aromanian/Vlach) is a modified form of "roman" (Romanian)-actually both are modified forms of "romanus" (Roman)). This means that Romania officially doesn't recognize the right of Moldovans, Aromanians to self-determination, also it means that entitles itself to interfere in the internal affairs of Bulgaria, Moldova, Ukraine, Greece, Albania, FYROM, claiming rights for the "Romanian minorities" of those countries. Obviously Romanian doesn't recognize the existence of Aromanian minority, despite the fact that there are many Aromanians have repetedly asked for their ethnicity to be recognized as separated from Romanian. Another remark: Romanian speaking Roma/Gypsies (called rudari in Romania, baesi, baiasi, bayashi in Hungary and Serbia and vretenari, kopanari, koritari, mechkari/ursari in Bulgaria) are not considered ethnic Romanian by this law, even though they speak only Romanian (as mother tongue) and Bulgarian, Serbian, Hungarian; they don't speak Gypsy language. It is true that they don't consider themselves to be ethic Romanians but ethnic Rudars but their secondary self-identification is Romanian (they say they are "similar to Romanians"). However most of Aromanians from Greece, Bulgaria, Albania, FYROM also don't consider themselves Romanian, which makes them equal to Rudars. Besides that, they don't even speak Romanian, they speak Aromanian, which is a different language, just like Belarusian, Rusyn, Russian are three different languages. The Rudars however speak Romanian, which makes them "more Romanian" than Aromanians, meaning "less non-Romanian" than Aromanians. They are not considered Romanian by this law because of racism (most of them look like real Gypsies). Check out the link below and translate it with Google Translate (that site is a nationalist site, check out many other "articles" related to Ukraine for instance)

http://www.rgnpress.ro/rgn_13/categorii/politic/9519-preedintele-romaniei-a-semnat-decretul-de-promulgare-a-modificrilor-aduse-legii-romanilor-de-pretutindeni-prin-care-aromanii-vlahii-moldovenii-sunt-considerai-romani.html

I ask you to inform the people of Bulgaria. Rudars are breeding fast. In the future they will be the majority of South Dobruja population, together with Turks and Muslim Gypsies who also leave there. Once those three ethnicities combined become more numerous than South Dobruja Bulgarians they will ask first for autonomy, then for independence. It is unlikely though that they will want the newly independent South Dobruja to unite with Romania (thereby eluding the stipulations of the Craiova Treaty of 1940 according to which Romania promised not to have territorial claims on Bulgaria in the future, the Craiova Treaty/Agreement doesn't say anything about Romanian claims on independent South Dobruja). I said it is unlikely for Rudar-Turkish inhabited independent South Dobruja to unite with Romania because Romanians consider Rudars as plain Gypsies (despite their Romanian mother tongue) and they treat them like the rest of the Gypsies, they hate and despise them. However that doesn't mean that South Dobruja should be allowed to become a majority non-Bulgarian territory with potential (actually probable) separatist tendencies (compare with Kosovo case). South Dobruja must not be allowed to become independent, it should stay Bulgarian.
In the last period of time Romanian has started paying more attention to Turkey as being a country with common "territorial issues" regarding Bulgaria, actually territorial claims. The Turks have officially recognized (for a short while) that they have territorial claims against Bulgaria in 2012:

http://www.novinite.com/view_news.php?id=140009

The Education Ministry of Turkey is an official Turkish institution, therefore the Turks officially recognized they have claims on Bulgarian territory. The fact that the soon said it was a "mistake" can not be accepted. It was a shameless, arrogant act, the Turks knowing that Bulgaria is a small powerless country and therefore they can allow themselves to exhibit their territorial claims. Romania's history books, including the latest "History of Romanians" treatise published by the Romanian Academy (official Romanian institution) and all the history textbooks used in Romanian schools, approved by the Education Ministry (again, official Romanian institution) show maps of Greater Romania, "natural Romania" as it is sometimes called, mention 1940 as a "tragic year" when Romanians "thievish" neighbors Bulgaria, Hungary and Soviet Russia succeeded in stealing "rightful" Romanian lands (South Dobruja among them). Therefore Bulgaria can take advantage of these official territorial claims of Turkey and Romania. How? Bulgaria should ask to be allowed by the Western Great Powers to expell all the Turks (including those Muslim Gypsies with Turkish national idenity, regardless of whether their native language is Turkish or Gypsy) and Romanians. Romanian-speaking Gipsies should also be expelled despite the fact that they don't consider themselves Romanian, because of their mother tongue. Romanian must receive them in order not to discriminate those Rudars against the "real" Romanians (and Aromanians) from Bulgaria. If most Aromanians and also most Romanians (the latter inhabiting Vidin oblast but also very few villages along the Danube, and in other parts of Bulgaria, including South Dobruja, Vratsa and so on) of Bulgaria consider themselves ethnic Aromanians or ethnic Bulgarian, why should only the "poor" Vretenars be excluded from Romanian nation?
Bulgaria should demand equal treatment with Croatia, Kosovo and the Serbs. If the Croats were allowed to ethnically cleans Krajina of Serbs (very few Serbs still live there today), in the very recent past, Kosovars were allowed to ethnically cleanse Kosovo of Serbs and Serbs were allowed to ethnically clease Srebrenitsa (killing 8000 Muslims with the Dutch United Nations troops standing by and watching and doing nothing), then Bulgaria must be allowed to ethnically cleanse its territory of Turks and Romanians. Bulgarians should be allowed to do that because Tukey and Romania have official territorial claims on its territory. The ethnic cleansing should be done with any compensations for the departing people's properties. The Turks and Romanian should be happy to leave safely and soundly (the ethnic cleansing in Croatia's Krajia was done with many dead Serbs, therefore the Turks and Romanian should be happy that they escaped alive). The ethnic cleansing of Croatian Krajina is permanent thing, the Serbs will never return there and the Croats are supported by the Western Great Powers in not allowing the Serbs to return. If all the Serbs that left Krajina alive returned there would again appear the danger of the 1992-1995 war repeting itself. The Croats were justified in ethnically cleansed their country of Serbs because the Serbs had territorial claims on Croatian Krajina, just like the Turks and Romanians have now on Bulgaria.
Check out what Lyutvi Mestan has been doing with his Romanian journalist friends (an interview in which he claims that in Bulgaria there is a "hidden discrimination" against "ethnic minorities". First of all there are no "ethnic minorities" in Bulgaria because recognizing an ethnic minority means givin collective rights to those people, which contradicts the international law principles that only recognize individual rights. (for instance a recognized ethnic minority's members would be represented in Bulgarian Parliament collectively by an ethic party)

http://www.agerpres.ro/media/index.php/international/item/193564-CORESPONDENT-In-Bulgaria-exista-o-discriminare-ascunsa-fata-de-minoritati-sustine-liderul-partidului-etnicilor-turci.html?tmpl=component&print=1

Secondly, why is the Turk wondering about Bulgarian discrimination when his country (Turkey) officially lays claims of Bulgarian territory?
GERB should know about what Mestan is declaring in Romania since it's Stanishev's ally

I am adding this



Kolko sa rumwnskite cigani v Bwlgariya i kolko v Dobrudja?
Ne znam tochniya im broy no samo v oblast Varna ima okolo 20 000. V cyalata Bwlgariya te sa pone 200 000, moje bi blizo do 500 000.
Според данните на преброяването от 2011 г. които са по-правилни от актуалните данни Южна Добруджа (области Силистра и Добрич) е имала около 357 000 жители. От тези около 100 000 са турци и цигани. Вероятно броят на циганите е много по-голям. Към тези небългари се прибавят около 20 000 влашки или румънски цигани които са христяни. Те говорят румънски диалект и имат повече имена: копанари, вретенари, коритари, лингурари, урсари (мечкари). Има ги и в Румъния където се наричат рудари. Ne znam dali imat румънско ili rudarsko национално самосъзнание. Rudarite vwv Varna se izyavyavat za etnicheski "рудари" но те признават че говорят румънски. Moje bi tazi rudarska narodnost e neshto novo. Vwzmojno e che v minaloto (vklyuchitelno prez 1930 g.) te sa imali rumwnsko etnichesko samoswznanie. 1930 e godinata na rumwnskoto prebroyavane na naselenieto. Moje bi tezi rumwnski cigani sa se deklarirali za etnicheski rumwnci pred rumwnskite "operatori" na prebroyavaneto no tezi sa gi zapisali kato cigani zashtoto rumwncite smyatat rudarite za cigani.
Тези румънскоезични цигани obache могат да бъдат подложени на румънизация. Румъния все още има апетит за Южна Добружа и се нуждае от многобройно румънско малцинство там. Циганите (незвисимо дали са христяни или мюсюлмани) правят много деца и е възможно (даже вероятно) да станат мнозинство сред южнодобруджанското население. Турците и циганите са нелоялни към България граждани и могат да станат обект на румънската анти-българска сепаратистическа пропаганда за провъзгласяване на независимостта на Южна Добруджа по образец Косово и, може би, след това за обединение с Румъния.

http://star.dobrichcity.com/index.php/content/view/1050/2/
" Подобен процес е протекъл, само че малко по-рано и затова е вече приключил, в Кайнарджа. Тази община допреди 30 години беше една от най-чисто българските общини в Добруджа. Сега обаче българите вече са малцинство, а общинският център няма и 1000 души. Най-голямата село, надхвърлящо 1500 души, е Голеш. В него има само 19 българи, другите са турски цигани, които се самопределят като турци. Селото е буквално пренаселено, децата извират отвсякъде, училището и детската градина не могат да поемат демографския взрив тук. От 1500 жители повече от 700 са под 18 години. Тук точката на българския упадък е сложена. От общия брой ученици в общината българчетата са 10 процента. Така е и в една друга община - Летница. От 500 деца там 425 не са българчета, а циганчета. Те пък се самопределят като власи, защото са румъноговорящи копанари. Въобще ситуацията е доволно любопитна. Циганите очевидно не искат (или поне една част от тях) да бъдат цигани, но не се самоопределят като българи, а като турци, власи, румънци, дори и рудари (нов "етнос" измислен от румъноезични цигани във Варненско)."

http://pozvanete.bg/news.php?id=45865

Власите-рудари искат признание на румънско малцинство

http://www.standartnews.com/balgariya-regioni/emisari_iskat_da_prevarnat_rudarite_v_rumansko_malcinstvo-153916.html

Емисари искат да превърнат рударите в румънско малцинство

http://www.desant.net/show-news/24872/

Нашествието на румънските емисари у нас

Thanks very much predvaritelno

Д-р ист. н. Йордан Колев е написал статия "Българското национално малцинство в Добруджа" при сайта:

http://www.point-of-view.org/?p=369

Цитирам: "Много по-късно румънските автори се позовават на „Statistica din Romania. Bucuresti, 1879, p. 3″, според която трите основни етнически групи в Добруджа са: румънци, наброяващи 31 177, турци и татари 32 033 и българи - 28 715 души, при население общо от 106 943 души."

Българският автор на тази онлайн статия има фалшификованите/официални румънски данни. В книга "O escursiune botanică în România şi Dobrogea" (автор A. P. Alexi) на страница 14 има статистика с истинските данни. Цитирам:
българи 31 772
румънци 21 718
турци 16 483
липовани 10 958
татари 6549
руси 6162
гърци 3195
немци 2471
евреи 1951
арменци 803
други 308
общо 106 943
Всъщност общият брой е 102 370, значи липсват 4573 души, което обаче не означава че тази последна статистика е погрешна (може би има печатни грешки).
Последно Публикувано
Горещи дискусии
Вестник Десант от 2009 Всички права запазени. Уеб дизайн, уеб програмиране, опитмизация за търсачки